Handige informatie
& veelgestelde vragen

Zelf 24/07 uw zorg regelen

Gebruikt u de website www.mijngezondheid.net of de MGN app al? Niet meer in de wacht aan de telefoon. Op website en app kunt u snel gezondheidszaken regelen. Bekijk online bijvoorbeeld uw medische historie, medicatieoverzicht en laboratoriumuitslagen. Of stel vragen aan de huisarts en plan zelf een afspraak in. Zijn uw medicijnen op? Bestel ze via de website MijnGezonheid.net of MGN app en laat medicijnen eventueel thuisbezorgen. Klik hier voor meer informatie en om u aan te melden.

Betrouwbare informatie over ziekte en gezondheid online

Thuisarts.nl geeft betrouwbare en onafhankelijk informatie van huisartsen over gezondheid en ziekte. De site is bedoeld voor mensen die klachten willen verminderen, twijfelen of ze naar de huisarts moeten, meer willen weten over een diagnose of die opzoek zijn naar meer informatie over gezondheid en ziekten. Klik hier om meteen naar de website van thuisarts.nl te gaan.

Handig: Moet ik naar de dokter?

Thuisarts.nl werkt samen met de app 'Moet ik naar de dokter?'  Dit is een app waarmee u snel en goed kunt beslissen of u wel of niet naar de huisarts moet. De app is te downloaden via de App-store (iPhone) of Google Playstore (Android). Meer informatie vindt u op de website van www.moetiknaardedokter.nl.

VEELGESTELDE VRAGEN

Kan ik herhaalmedicatie bestellen?
Ja natuurlijk, dit kunt u op verschillende manieren doen.

  • Via ons algemeen nummer 036 - 534 14 14, toets dan 3 en spreek duidelijk uw naam, geboortedatum, apotheek, de medicijnen en sterkte in.
  • ​Wilt u niet in de wacht staan, dan kunt u ook gebruik maken van MijnGezondheid.net of de MGN App om u medicatie zelf 24 uur per dag, 7 dagen per week te herhalen. Handig toch?
  • U kunt een e-mail sturen naar assistentedokterdidden@ezorg.nl, noteer uw naam, geboortedatum, apotheek, medicijnen en sterkte.
  • Wilt u het toch persoonlijk bestellen dan kunt u in de middag bellen met de assistente om uw herhaalmedicatie te bestellen, zorg ervoor dat u de naam en sterkte van uw medicijnen bij de hand heeft.

Ik denk dat ik een blaasontsteking heb, kan ik dit laten testen op de praktijk?
Natuurlijk, bel wel even eerst om te laten weten dat u langskomt. De assistente wilt u dan nog wat extra vragen stellen en stemt dan met u af wanneer u langs kunt komen.

Zijn mijn uitslagen al binnen?
U kunt in de middag (na 15:00 uur) bellen voor het aanvragen van uw uitslagen. Wist u dat u ook gebruik kunt maken van MijnGezondheid.net of de MGN App, dat ziet u meteen wanneer de uitslagen binnen zijn en kunt u alles zelf rustig bekijken.

Is het mogelijk mijn lab-uitslagen via de mail te ontvangen?
Ja dat kan, dit kunt u aanvragen door een e-mail te sturen naar assistentedokterdidden@ezorg.nl of door in de middag telefonisch contact op te nemen. Wist u dat u meteen beschikking heeft tot uw gegevens via MijnGezondheid.net of via de MGN App? Kijk verder op deze pagina hoe u zich hiervoor kunt aanmelden.

Kan ik telefonisch met de dokter iets bespreken?
Ja, u kunt een telefonisch consult met dokter Didden aanvragen. Dit kunt u in de ochtend doen bij de assistente. U wordt dan op een later tijdstip door dokter Didden terug gebeld.

Kan ik ook een internet consult krijgen?
Ja dat kan, hiervoor kunt u een e-mail sturen naar assistentedokterdidden@ezorg.nl, de assistente zal dan kijken hoe u het best geholpen kunt worden en u hoort ontvangt dan z.s.m. een reactie. Soms is het handig als u ook een foto meestuurt.

Ik voel mij te ziek om naar de praktijk te komen, kan de doker ook bij mij thuis komen?
Bent u te ziek om langs te komen? Belt u dan tijdig in de ochtend, na overleg hoort u of en wanneer de huisarts langskomt.

Kan bloedprikken ook bij jullie op de praktijk?
Jazeker, dit kan iedere dag tot 11:30 uur. Wij werken wel op afspraak.

Kan ik een soa test bij jullie doen?
Dat is mogelijk, neem contact op met de assistente en zij zal u verder helpen.

Heeft u tips of adviezen voor mijn aandoening?
Natuurlijk mag u ons altijd bellen voor advies, maar wist u ook dat u heel veel betrouwbare informatie kunt vinden op Thuisarts.nl?

Is het momenteel mogelijk om mij in te schijven als patient?
Nee helaas, de praktijk neemt op het moment geen nieuwe patienten aan. Wanneer wij weer open staan voor nieuwe inschrijvingen zal het op deze website verschijnen. Telefonisch contact openen hiervoor heeft dus geen zin.